La Comisión Europea nombra a la profesora Pilar Montero miembro del Grupo de Expertos sobre Economía Digital

La profesora Pilar Montero titular de Derecho Mercantil y directora del Máster en Propiedad Intelectual e Innovación Digital de la UA, magister Lvcentinvs, ha sido nombrada miembro del Grupo de Expertos de la Comisión Europea sobre Plataformas Digitales (expert group for the Observatory on the Online Platform Economy) que se encarga de supervisar la evolución de la economía de las plataformas digitales para asesorar y apoyar a la Comisión en su formulación de políticas en relación a la economía digital, uno de los principales retos de futuro de la Unión Europea.

El Observatorio analiza los desafíos y oportunidades actuales y emergentes para la UE en la economía digital. También supervisa la implementación del Reglamento sobre la promoción de la equidad y la transparencia para los usuarios comerciales de las plataformas digitales.

Professor Pilar Montero appointed as a member of the Expert Group on Digital Economy by European Commission appoints

Professor Pilar Montero, Professor of Commercial Law and Director of the Master in Intellectual Property and Digital Innovation of the UA, Magister Lvcentinvs, has been appointed as member of the European Commission’s Expert Group for the Observatory on the Online Platform Economy, which monitors the evolution of the digital platform economy to advise and support the Commission in its policy development regarding digital economy, one of the main challenges for the future of the European Union.

The Observatory analyses current and emerging challenges and opportunities for the EU in the digital economy. It also monitors the implementation of the Regulation on promoting fairness and transparency for commercial users of digital platforms.